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게임

[전략] [무설치][한글] Sid Meiers Civilization VI 시드마이어 문명 6 v1.0.0.129 -최신패치-





Sid+Meiers+Civilization+VI.zip


3월 29일 봄 패치가 이루어졌습니다.


DLC 페르시아 마케도이나 포함 버전은 v1.0.0.129 (260180) 입니다.


업로드 게시 오류로 토렌트파일 압축하였습니다.


-패치 내역-


-밸런스 변경 사항


이제 항만이 있으면 등대를 건설하는 경우 해안 타일에 식량 +1, 항구를 건설하는 경우 모든 해안 타일에 금 +2 등 도심부에 중요 인접 보너스가 제공됩니다.

호주의 경우 위의 항만 상승에 대한 보상으로 해당 4개 특수지구에 멋진 매력도 +1/놀라운 매력도 +3(이전에는 각각 +2/+4)이 제공됩니다.

또한 도시에 이미 상업 중심지가 있는 경우에도 영국 해군 기지창의 교역로 최대치가 항상 +1 증가합니다. 따라서 영국 본토에 건설된 경우에도 더욱 유용하게 활용할 수 있습니다.

반복적으로 연구하고 플레이어 점수에 추가할 수 있는 사회 제도인 ‘미래 사회 제도’를 사회 제도표 끝에 추가했습니다.

도시에 대한 폭격기 유닛의 공격효과가 증가합니다.

검사의 전투력이 이제 36으로 감소합니다.

도시 거래 시 도시와 주둔지의 피해가 유지됩니다.

보너스 이동력이 주어진 공성 유닛(예: 위대한 장군 또는 페르시아 기습 전쟁)은 이동력이 2MP 남아있는 경우 이동 후에도 발포 가능합니다.

외교 상태에 따라 전쟁광 페널티가 다음과 같이 세부적으로 조정됩니다. 

전쟁 선포 또는 도시 점령에 대해 전쟁광 외교 페널티가 적용되는 경우, 플레이어가 전쟁 도발의 대상과 다음의 적 관계일 때 페널티가 감소합니다. 

공개 비난한 플레이어를 상대로 한 경우 전쟁 도발 -20% 

전쟁 중인 플레이어를 상대로 한 경우 전쟁 도발 -40%

참고: 이는 상대국과 합동 전쟁 중인 경우 또는 수메르가 동맹으로서 전쟁에 참여하는 경우 적용되지 않습니다. 두 경우 모두 페널티는 0입니다.

예: 마케도니아는 페르시아와 전쟁 중입니다. 이러한 마케도니아/페르시아 전쟁 중 인도가 페르시아와 전쟁을 벌여 페르시아의 도시를 점령하는 경우 인도에 대한 마케도니아의 전쟁광 페널티가 40% 감소합니다.

도시 인구에 따라 전쟁광 페널티가 다음과 같이 세부적으로 조정됩니다.

도시 점령에 대해 전쟁광 외교 페널티가 적용되는 경우, 해당 도시의 규모가 게임 내 도시 평균 규모보다 작은 경우 다음과 같이 페널티가 감소합니다. 

정복 후 도시 인구가 게임 내 모든 도시의 평균 인구보다 적은 경우, 해당 도시의 인구가 게임 내 도시의 평균 인구보다 적은 비율만큼 전쟁광 페널티가 감소합니다.

예: 페르세폴리스가 정복되었으며, 정복 후 인구는 6입니다. 게임 내 도시의 평균 크기는 8입니다. 따라서 이 도시의 인구는 게임 내 도시의 평균 크기보다 2 / 8 = 25% 적습니다. 따라서 전쟁광 페널티가 25% 감소합니다.


- 조정


다수의 공격 유닛에 대한 배치가 개선되었습니다.

원거리 유닛의 민간 유닛 포위가 개선되었습니다.

이제 AI가 중립적인 경우 일반적으로 대사관을 수락하며, 우호적이지 않은 경우 거절합니다. 

양 당사자 모두가 요소를 보유한 경우 거래에서 AI에게 동등한 거래를 원하는 경우, AI는 최우선적으로 금 전용 변경을 고려합니다.

약탈당한 특수지구와 건물을 수리하고자 하는 AI의 의향이 증가되었습니다.

하위 문명이 더 이상 사용할 수 없는 추가 영향을 부여하는 정책을 따르지 않습니다.

환경주의 성향의 긍정적인 영향이 더욱 많이 나타납니다.

이제 AI가 다수의 주택가를 건설할 수 있습니다.


-버그 수정


거래의 걸작 툴팁에 추가 정보가 표시됩니다.

이제 근접 유닛은 승선 유닛을 공격할 수 없습니다.

이제 약탈당한 시설은 종교관 보너스를 제공하지 않습니다. 

시설의 매력이 이중으로 집계되는 문제를 수정했습니다.

항상 ‘잃어버린 도시’가 언급되는 해변 리조트에 관한 잘못된 동향 메시지를 수정했습니다.

아웃백 타이쿤 시나리오에서 존 커틴이 ‘대통령’이 아닌 ‘수상’으로 지칭됩니다.

생산 선택에서 이전에 건축한 건물이 올바르게 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.

세계 트래커가 턴 사이에 개방/폐쇄 국가를 기록합니다.

그 외 기타 버그를 수정했습니다.


- 멀티 플레이


세계 핵전쟁의 대리전쟁 승리 조건을 업데이트하여 팀플레이를 지원하도록 했습니다.

인터넷 게임 목록을 확장하여 더 많은 지역의 결과를 표시하도록 했습니다.

이전에는 종종 UI 버그로 인해 사용 가능한 게임이 게임 목록에 모두 표시되지 않았습니다.


- 기타


실제 지구와 동일한 시작 위치 맵에 더 많은 문명이 추가되었습니다.

주요 문명과 도시 국가 대항 시 전쟁/평화 알림이 분리되었습니다.

패배/승리 화면에 정보를 추가하여 플레이어가 게임에서 패배한 이유를 보다 명확히 알 수 있도록 했습니다.

새로운 기능을 잠금 해제하는 기술 및 사회 제도에 ‘특수 능력’을 나타내는 별이 추가되었습니다.

폴란드 시나리오에 침공 경고가 추가되었습니다.

신규 능력 데이터베이스 표를 추가하여 시나리오와 모드에서 일부 게임 시스템을 비활성화할 수 있도록 했습니다.

일부 시나리오에 ARX 기능이 업데이트되었습니다.

로비 화면에서 공식 콘텐츠와 커뮤니티 콘텐츠를 구별하는 텍스트 라벨이 추가되었습니다.


- 추가 콘텐츠

게임 내

추가 콘텐츠 메뉴에서 모드에 매우 긴 스트링이 포함되는 문제를 수정했습니다.

“ImportFiles” 모드 동작이 프론트엔드 동작으로 실행됩니다.

“UpdateIcons” 동작이 XML 파일과 함께 SQL 파일을 지원합니다.

게임 내 동작 “AddGameplayscripts”에서 여러 파일을 지정할 수 있습니다.

“DoNothing” 프론트엔드 동작과 게임 중 동작이 추가되었습니다. 이 동작은 자리표시자 또는 다른 동작을 포함하는 컨테이너로 사용하면 유용합니다.

T로컬라이제이션 데이터베이스를 이제 캐시 폴더에 씁니다.

개발 도구 

이제 사용자가 응용 프로그램을 클릭하여 시작하면 SDK 시작 프로그램이 닫힙니다.

개발 애셋이 설치되지 않은 경우에도 ModBuddy가 ‘매개변수 “escapedValue”는 null일 수 없습니다.’ 문제를 표시하지 않습니다.

ModBuddy에 SQL 구문 색상이 추가되었습니다.



A complete list of changes in the ‘Spring 2017’ Update is below:

[BALANCE CHANGES]

Harbors now give a major adjacency bonus with the City Center, +1 Food to all Coast tiles when the Lighthouse is built, and +2 Gold to all Coast tiles when the Seaport is built.

Australia now gets +1 for Charming/+3 for Breathtaking on the four affected districts (had been +2/+4) to compensate for the Harbor boost above

Royal Navy Dockyard now always provides +1 Trade Route capacity, even if the city already has a Commercial Hub. This makes it more useful, even when England builds it on its home continent.

Added “Future Civic” to the end of the Civics Tree, a repeatable Civic to research and add to the player score.

Bomber units are now more effective against cities.

Swordsman are now reduced to 36 combat strength.

Damages now remain on City and Encampments when a city is traded.

Siege units with bonus movement (e.g. from Great Generals or Persian surprise war) can still shoot after moving as long as they still have 2 MP.

Adjusted Warmonger penalties for Diplomatic status: 

When applying a warmonger diplomatic penalty for EITHER declaring war or capturing a city, reduce that penalty if you are enemies with the target of that warmongering as follows: 

-20% warmongering if this is against a player you have denounced

-40% warmongering if this is against a player you are at war with

NOTE: This is not used in situations where you are fighting a Joint War against the target power or when Sumeria joins as ally in war (in both those cases the penalty is still zero).

EXAMPLE: Macedon is at war with Persia. If India goes to war with Persia sometime in the middle of this Macedonian/Persian War and captures a Persian city, Macedon will reduce its warmonger penalty against India by 40%.

Adjusted Warmonger penalties for City Population: 

When applying a warmonger diplomatic penalty for capturing a city, reduce that penalty if the city is smaller than the average city in the game as follows: 

If the city’s population after conquest is below the average population of all the cities in the game, reduce the warmonger penalty by the percentage that city’s population is below the average.

EXAMPLE: Persepolis is conquered and its population after conquest is 6. But the average size of a city in the game is 8. So this city is 2 / 8 = 25% below the size of the average city in the game. Therefore the warmonger penalty is reduced by 25%. 

[AI TUNING]

Improved coordination for multiple attacking units.

Ranged units better understand how to capture civilian units.

AI should now generally accept embassies when neutral, and reject when unfriendly. 

When asking an AI to equalize a deal that has elements on both sides of the deal, it will consider a gold-only change before looking at other possibilities.

Increased AI’s desire to repair pillaged Districts and Buildings.

Minor civs will no longer go after policies that give them extra influence they can never use.

Made it easier to meet the positive side of the environmentalist agenda

AI will now build multiple Neighborhoods.

[BUG FIXES]

The Great Works tooltip in the deal now shows extended information.

Melee units can no longer attack embarked units.

Pillaged improvements no longer provide Pantheon bonuses. 

Fixed double-counting of Appeal from Improvements.

Fixed broken gossip message about Seaside Resorts that made them always mention a "lost city".

John Curtin is now referred to as “Prime Minister” and not “President” in the Outback Tycoon scenario.

Fixed an issue where previously constructed buildings were not showing up properly on the Production Chooser.

The World Tracker now keeps its open/closed state between turns.

Additional bug fixes.

[MULTIPLAYER]

Updating Global Thermonuclear War scenario's Proxy War victory condition to support team play.

Expanded internet games list to show results from additional regions

Games list was frequently not showing all available games due to UI bug.


[MISC]

Added more civs to the True Start Location Earth map.

Separated war/peace notifications into major civs vs. city-state.

Added additional information to Defeat/Victory screens, so players will be clearer on why they have lost the game.

Added "special ability" stars to techs and civics that unlock new functionality.

Added invasion warnings to Poland scenario

Added new Capabilities data base table to disable select game systems for scenarios and mods.

ARX functionality updates for scenarios.

Added text labels differentiating Official and Community content in the Lobby screen.

[ADDITONAL CONTENT]

In Game 

Fixed issues in the Additional Content menu with mods that contained very long strings.

The "ImportFiles" modding action now works as a Frontend action.

The "UpdateIcons" action now supports SQL files in addition to XML files.

Multiple files can now be specified in the "AddGameplayscripts" Ingame action.

Added a "DoNothing" Frontend action and Ingame action. This action is useful as a placeholder or as a container that includes other actions.

The localization database is now written out to the cache folder.

Development Tools 

The SDK launcher will now close after the user has clicked on an application to launch.

ModBuddy will no longer display a 'Parameter "escapedValue" cannot be null.' error when the Development Assets are not installed.

Added SQL syntax coloring to ModBuddy.


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